تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

red-circle

خرید کولرگازی

احتمالاً در هنگام خرید کولرگازی، با تنوع مدلهای آن روبه رو شده اید که این امر موجب سردرگمی شما شود و در نهایت به انتخاب علط بیانجامد. برای حل این مساله کافیست قبل از خرید این محصول تا حدودی از ویژگی ها و اطلاعات مفیدی که در هنگام خرید برای شما مناسب است مطلع باشید. نکاتی مثل ظرفیت کولرگازی، نوع محصول، گارانتی و … از مواردی هستند که بهتر است در زمان خرید و انتخاب محصول از آنها اطلاع داشته باشید. در این مقاله تصمیم داریم نکات لازم را در خصوص خرید کولرگازی در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

گام اول: چه نوع کولرگازی بخریم؟

کولرهای گازی موجود در بازار معمولا به چند دسته، کولر اسپیلت، کولر ایستاده، کولر پنجره ای و کولر پرتابل تقسیم بندی می شوند. هر یک از انوع کولرهای گازی برای فضا و منطقه آب و هوایی مناسب خود طراحی شده و هر کدام دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است.

کولر اسپیلت (دیواری)

این نوع از کولرها به دلیل قابلیت نصب بر روی دیوار، دارای طرفداران زیادی در بین کاربران هستند. مصرف برق این نوع از کولرهای گازی به مراتب کمتر از سایر مدلها است و در طولانی مدت دارای صرفه اقتصادی هستند. اسپیلت ها دارای فیلترهای قابل شستشو هستند و نگهداری و شستشوی آنها بسیار آسان است. برای نصب این مدلها از لوله های مسی مخصوص استفاده می شود که حرارت را کنترل می کنند. کولرهای گازی اسپیلت دارای میزان بازدهی و قدرت پرتاب باد بالا هستند.

مزایا:

  • شستشوی آسان به دلیل وجود فیلتر
  • طراحی زیبا و جذاب
  • مصرف انرژی بسیار کم
  • بازدهی بالا
  • سر و صدای کم
راهنمای خرید کولرگازی

کولر پنجره ای

این نوع از کولرهای گازی برای مکان های کوچکتر و یا اماکنی که اتاقهای جداگانه دارد مناسب است. معمولا کولرهای گازی پنجره ای در مناطق گرمسیری و مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند. کولرهای گازی پنجره ای نصب آسانی دارند و برای نصب آن الزامی برای حضور نیروی متخصص نیست. این کولرها قیمت پایین تر و میزن مصرف برق بالاتری نسبت به مدلهای اسپیلت دارند.

مزایا:

  • قیمت مناسب
  • قدرت خنک کنندگی بالا
  • نصب آسان

کولر ایستاده

این کولرها به دلیل ظرفیت سرمایش و گرمایش بالایی که دارند، معمولا مصرف صنعتی و یا عمومی دارند. کولرهای گازی ایستاده قدرت خنک کنندگی بالا و قیمت مناسبی نسبت به سایر مدلها دارند و برای فضاهای عمومی گزینه مناسبی هستند.

مزایا:

  • قیمت مناسب
  • قدرت سرمایش و گرمایش بالا
  • عدم نیاز به نصب روی دیوار
راهنمای خرید کولرگازی

کولر پرتابل

کولرهای گازی پرتابل در دسته کولرهای ایستاده قرار دارند. این نوع از کولرهای گازی قابل حمل بوده و نصب بسیار راحتی دارند و برای مکانهای کوچک مناسب هستند.

مزایا:

  • حمل و نصب آسان
  • مصرف انرژی پایین
  • ابعاد کوچک

گام دوم: کولرگازی با چه ظرفیتی بخریم؟

قدرت خنک کنندگی کولرگازی با واحد BTU و مضربی از 1000 نمایش داده می شود. کولرهای گازی اسپیلت معمولا ظرفیتی بین 9000 تا 36000 دارند. کولرهای گازی ایستاده دارای ظرفیت  بالاتر (تا 80 هزار) هستند. انتخاب یک کولرگازی با ظرفیت مناسب با محیطی که در آنجا نصب می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر شما برای یک اتاق کوچک یک کولر با ظرفیت بالا انتخاب کنید ممکن است علاوه بر اینکه فضای اتاق بیش از اندازه سرد شده و رطوبت فضا از بین برود، هزینه های انرژی نیز افزایش پیدا کند. بنابراین بهتر است انتخاب نوع و ظرفیت کولرگازی با توجه به فضایی که در دسترس دارید انتخاب شود.

گام سوم: در کدام منطقه آب و هوایی زندگی می کنیم؟

برای کاهش مصرف انرژی و افزایش طول عمر کولرگازی بهتر است کولرگازی متناسب با اقلیم آب و هوایی که در آن زندگی می کنید را انتخاب کنید. برای مثال اگر در مناطق جنوبی زندگی می کنید که آب و هوای گرم و مرطوب دارد، کولرهای گازی ویژه مناطق حاره ای (گرمسیری) بهترین گزینه برای شما است. کولرهای گازی به سه دسته آب و هوایی معتدل (T1)، خنک (T2) و گرمسیری (T3) تقسیم بندی می شوند. در هنگام خرید شما می توانید نوع کلاس آب و هوایی کولر را بر روی برچسب انرژی محصول مشاهده نمایید.

راهنمای خرید کولرگازی

گام چهارم: انوع کمپرسور

به طور کلی کمپرسور در کولرهای گازی به سه دسته روتاری، پیستونی و اسکرول تقسیم بندی می شود. کمپرسورهای روتاری بسیار متداول هستند و اکثر کولرهای گازی به این نوع کمپرسور مجهز هستند. کمپرسورهای روتاری بیشتر در مناطق معتدل مورد استفاده قرار می گیرند. کمپرسورهای پیستونی به دلیل اینکه قدرت خنک کنندگی بالاتری دارند در مناطق گرمسیری استفاده می شوند. کمپرسورهای اسکرول با وجود اینکه عملکرد بالایی دارند زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند و بیشتر کولرهای گازی ایستاده مجهز به این نوع از کمپرسور هستند.

اینورتر و غیر اینورتر

در کولرهای گازی غیر اینورتر زمانی که دمای محیط به حد دلخواه برسد کمپرسور خاموش می شود و هنگامی که دمای محیط بالا رفت مجددا کمپرسور شروع به کار می کند. اما در کولرهایی که به تکنولوژی اینورتر مجهز هستند، در هنگام رسیدن به دمای مطلوب کمپرسور خاموش نمی شود و فقط دور آن کاهش پیدا می کند. در واقع در تکنولوژی اینورتر کمپرسور با کم و زیاد کردن دور موتور فعالیت می کند. با توجه به اینکه میزان زیادی انرژی صرف روشن شدن کمپرسور می شود، کمپرسورهای اینورتر با نحوه عملکرد مناسبی که دارند می توانند تا حد زیادی به کاهش مصرف برق کمک کنند. در فناوری اینورتر تا 60 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می شود و بهتر است در هنگام خرید کولرگازی با تکنولوژی اینورتر را انتخاب کنید. کولرهای گازی اینورتر معمولا قیمت بالاتری نسبت به نوع معمولی دارند.

گام پنجم: رتبه انرژی و میزان مصرف برق

یکی از موارد بسیار مهم که هنگام خرید کولرگازی می بایست در نظر داشته باشید، رتبه انرژی محصول است. هر چه رتبه انرژی محصول بالاتر باشد میزان مصرف برق آن پایین تر است. میزان بهره وری انرژی الکتریکی که با EER نمایش داده می شود، نشان می دهد که این محصول چه مقدار انرژی الکتریکی را به سرما تبدیل می کند. از آنجایی که کولرگازی یک کالای پر مصرف است، برای کاهش مصرف انرژی توصیه می شود در هنگام خرید حتما به لیبل انرژی روی محصول توجه کنید.

گام ششم: گارانتی محصول

با توجه به اینکه کولرگازی یک کالای گران قیمت و پر مصرف است حتما این محصول را با گارانتی و ترجیحا گارانتی معتبر خریداری نمایید. در نظر داشته باشید که مدت زمان گارانتی محصول نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  کولرهای گازی تی سی ال دارای 24 ماه گارانتی قطعات و 60 ماه گارانتی کمپرسور هستند، این موضوع می تواند خیال شما را از بروز مشکلات احتمالی دستگاه آسوده نماید.

جمع بندی و انتخاب محصول

علاوه بر مواردی که در این مقاله به آنها اشاره شد، ویژگی هایی مثل میزان پرتاب باد، میزان صدا، کلید خاموش و روشن، جعبه ضد حریق و … مواردی است که در هنگام خرید کولرگازی بهتر است از آنها اطلاع داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را بر اساس بودجه ای که در اختیار دارید خریداری نمایید.

red-circle

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

علت بوی نامطبوع ممکن است به دلیل تجمع قارچ و آلودگی در اطراف پنل و دمپر باشد. برای رفع این مشکل پنل داخلی می بایست سرویس شود. چنانچه بوی سوختگی از کولر به مشام می رسد ممکن است بورد دستگاه ایراد پیدا کرده و یا سیمهای ارتباطی آب شده باشد. برای رفع این مشکل با خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

بله، روی پنل پشت دریچه معمولا یک کلید برای خاموش و روشن کردن دستگاه وجود دارد.

نشت آب از کولرگازی اسپیلت دلایل مختلفی دارد. انسداد مسیر تخلیه آب، شکستگی سینی پنل داخلی، خارج شدن لوله درین، خرابی پمپ درین، نامناسب بودن عایق لوله ها، مشکل در سیکل تبرید و …
در صورت بروز این مشکل با همکاران ما در واحد خدمات پس از فروش تماس بگیرید.